tisdag 10 november 2015

Hundvakt & cancer-jippon

Ryktet jobbar själv, så nu och då trillar det in en hund genom dörren. Några ägare återkommer årligen, och uppskattar verkligen vad jag kan göra för deras djur. Den här veckan var en sådan omgång, medan hussen strålas.
Tycker själv att det är intressant att se förändringen och samspelet som äger rum. Från sorg, stress och oro hos hunden, till att den slappnar av, växer och tar för sig. Några veckor går bra, men sedan är det ändå min hund som gäller! Han måste få sitt. Inte alla håller samma mått, uthållighetsmässigt.

Nu blev det två nya hjul på vintercykeln! Vågar ta ut svängarna lite mer. Spela roll om något ryker. Samtidigt får exet sig ett säkrare bakhjul.

Veckan har inte varit så tokig. Köpt tårta åt mig själv för min "ickepappighet", plus att granntjejen också kom över med kladdkaka och grädde.. :) Inte allt för dystert?
-Trodde jag. Fick idag besked om fyra döda i min bekantskapskrets! Tre på tok för unga. En med brustet kärl, två i cancer. Dags att färga skägget blått?

Sveriges vanligaste: Prostata-cancer
Unga mäns vanligaste: Testikel-cancer
eller

Kvinnors hypade: Bröst-cancer*
-Varför så olikt uppmärksammade? Gillar inte kvinnor män med kulor?
Ändrar kampanjer verkligen på orsaken till problemen? Tänker på "earth-hour", medan företagen ser fram emot allt högre förbrukning.


Kaffe, eller inte kaffe? Varför oroa sig sjuk..
*Det finns ett extra problem med bröstcancer: Den sprids till lymf-systemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar