lördag 21 november 2015

Insnöade, eller på glid?

Igår kväll kom snön, idag ökade den! Hundarna trivs, och vi tvåbenta gör vad vi kan för att förbli upprätta! Varför inleds varje vinter med släta skopor? Önskar att man använde rutgaller i framkant av skopor, och på blad! Kanske vi slapp gå omkull?


Förmiddagen gick bort i synflimmer och illamående. Bröstryggen känns inflammerat krampig, så BT får vänta. Än verkar ingen ha lärt sig hur man sopar en bro? Grannen var förbi, och trodde att jag skulle ta hem mer vätskor åt honom. Sökte sympati för sina egna tunnhudade händer. Jag kunde bara tänka "använd handskar och cykelstyret!". Alternativt, ta en snövit vecka?

På eftermiddagen hade jag besök av en ryggbekant. Ville få bjuda tillbaka, för den kladdkaka hon delat med sig av! Blev en trevlig stund. Samtalen cirkulerar inte kring så värst olika ämnen. Det blir ohälsa, hund o träning. Någon till namnet knappt bekant, som håller stilen igen. Avbrott på dagen.

Fortsätter läsa i nästa Mankell. "Hundarna i Riga" (Ryska påtryckningar) är avslutad, liksom "Mannen som log" (Internationellt företagande). Dags för "Den femte kvinnan" (legosoldater).
Önskar jag kunde skriva lättsamt och fylla mer än en bildskärm per gång! Har ofta fått förslag, att jag borde skriva krönikor? Hmm.. Tyvärr saboterade lokalblaskan sin kommentarfunktion! Som om de egentligen inte vill höra.
Fler ifrågasätter nu polisens plötsliga effektivitet vid "terrorist"-gripandet. Vi lär inte få slippa tjatet om terror, på länge än. Måndag/tisdag bjöd på både -22 och plus en grad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar