måndag 30 november 2015

Sista minutens alla sken-heliga..

Jag har bott här i runt femton års tid, utan att några av "vännerna" har velat hälsa på. Nu har ett bekant familjenamn flyttat in på våningen ovanför, och vips står det folk och trampar vid kodlåset! Får se hur länge man får vara ifred framöver? Armbågsbjudningar, i syfte att få låna toaletten. Nej tack! Jag hade ingen lust när jag gick i gymnasiet, och jag har det inte nu. Fått nog av obegåvade gliringar och förtal. Den här gången tänker jag få bestämma själv. Jag har min hund och jag har min dörr. Utbildningen och jobbutsikterna blev jag bestulen på. Tacka F-n för det!

Efter inledande het-bad, kom jycken o jag oss iväg att dra hem ljus och nya broddar. Nu finns riktigt bra och överkomlig LED-belysning, som rund-strålar! Ser nästan ut som gammal koltråd. Tror det kan bli kanelbullar iväll.

I Trenter-boken har man nu hunnit skjuta första offret. Ungefär där, kom jag in i filmen då den visades. Boken är trevligare! Inte så tillgjort, som när svenskar försöker spela i tidigare miljö.
I morgon skall det hamstras grå bädd-set i satin. Så det blir enhetligt propert i huset!
Saknar även ett element i sängen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar