måndag 25 januari 2016

En helhelg uteliv!

Vad jag märkt på diskussionsforumen, så finns det uppenbara skillnader i tolkningarna av uteliv. Liksom på hur man definierar helhelg. Många är inte i stånd att föra en djupare dialog på söndagen.
Själv känner jag mig skönt inrullad i bomull. Väldigt nöjd, efter alla timmar friskluft och trevligt sällskap. Hade gärna surrat vidare i tv-soffan, medan värmen återvänt.

Lördagen tillbringades i solsken, ute på isen. Min hund fick sällskap av sin mycket större lek-Ullrik och en ettårig (understimulerad) golden. De tre sysselsatte varandra, så matte och jag kunde få prata på vårt håll. En positiv dag, i minus åtta grader!
-Det är förresten via henne som jag får tag på köttkross numera. Fungerar fantastiskt fint! Matskålen töms snabbt. En ny tio kilos sändning kommer i morgon, portions-paketerad och fräsch.
Söndag var något mulen, med minus fyra grader. Passande för utflykt! En utbränd skogsvetare tog oss med ut till Hamptjärnsstugan, för att grädda våfflor. En modern variant av det gamla 50tals-järn vi har i huset. Lite svårt att hitta rätt temp, mellan snö och glöd. Men gott blev det!
Kul att det finns så nära utflyktsmål. Att där också kunna se hela stan, i ett svep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar