måndag 8 februari 2016

Krusat smör och "matter-mos"

Jag är så otroligt nöjd, med att vi tog vara på lördagens fina väder och var ute med hundarna! På kvällen blev det plus, och sedan dess har vi haft snor-halka och plask-blött. Gårdagen gick, utan att vi hittade ett gruskorn längs vägen. Idag ligger de nedbäddade i isen och under modd-halkan.

För att inte skära upp några fler sko-par denna vinter, eller bli helt invalidiserad, håller jag mig till cykel idag. Det blev en äventyrlig tur ändå till bås-loppisen, genom översvämmade kulvertar och på glatt underlag. Hunden såg inte alls särskilt förtjust ut. Jag hade fullt sjå med att mana på honom, för att inte själv bli stående mitt i vätan.

Efter att Bobby´s stängde, märks en positiv förbättring hos S&F. Nu är där inte enbart utstädade barnrum, utan jag kan också handla. Det finns prisvärt 50-tal!
Ögonen fastnade snabbt för en härligt gul Bo Fajans smörbytta, med svart knopp-lock. Hade behövt en grundlig soda-rengöring, och priset var väl högt.
-Den får vackert glädja någon annan.

Jag fyndade däremot Termoverkens mattermos med naturkork, i bra skick. Dessa ligger normalt på 70-80kr, medan jag betalade 20.
Därefter föll blicken på NilsJohans "Fatty", för krusade smörbollar. 10kr.


Eftermiddagen förgylldes med kaffe, Hoppe-prom och glatt Billbo-dregel!
Dessutom vann jag "Anna-Lisas Antik", dedikerad till min mamma. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar