lördag 12 mars 2016

Sko-punkten "kvalitet"..

Tredje skoparet som ger upp denna vinter. Inte nog med att sulorna på gamle Stenmarks reklam-Lejon är kondomtunna, plastiga och samlar sprängsten. Ytterfodret faller sönder där det viks. Butiken löser sin "Ta tre, betala för två"-ekonomi, med att förverka garantin redan vid enkla storleksbyten!
Trots att det finns uppenbara kvalitets- och produktions-problem, ges det inte nyköp eller fortsättning på kvitto-garantin, utan utbytt sko är en förverkad sko? Vad säger konsumentombudet om det? Bör inte en betald EU-såld sko räcka åtminstone ett år, vid normalt eller t.o.m. lågt slitage? Jag cyklar som bekant och väger bara 60kg. Brukade ha kängor i sex år!

Senast jag var in (2015-12-29) och bytte skor fanns inte rätt modell, utan det gjordes ett nyköp och trippel-kvittot var på väg att slängas! Trots att vi har kvar nya sko-par hemma, på det kvittot. Nu står det att skor returnerats, då de byttes direkt p.g.a. lim i dragkedja och öljetter som saknades. På nyköpet för sista skoparet står fel storlek inskriven.
-Det blir väldigt spännande att se, hur vi löser allt på måndag?
Annars bör de byta slogan: "Betala 3, lämna alla". Då blir det lika stängt där, som hos Skokanonen. (Gick bra att byta. Det räckte med charmen!)

-Johan, är det äntligen dags för begapade Luleå? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar