torsdag 10 mars 2016

Sök & Finn ger ogiltig växel!

Se upp när du handlar hos S&F på Björnvägen, Umeå! Det kan stå dig dyrt.

Idag fick jag tillbaka 70 ogiltiga kronor i växel. Sedlar som varit ute ur systemet en lång tid. Femtio-lappar och tjugor utan silvergördel. Dessa sedlar tas inte emot i matbutikerna, vilka har stöldsäkra kassa-system numera.


Jag tycker det var riktigt uselt, att smyga in ogiltig valuta bland övriga sedlar. Särskilt om man vill överleva på ett gott rykte? Hade jag vetat att jag skulle förlora 70kr, hade jag köpt kannan graderad 2000g och tjänat 100kr!
Nu hann den försvinna.


Det blev ändå motsvarande 700kr Tradera-skräp, för min hundring! :D
-Hörde strax efteråt, att andra rent fysiskt fått igen hundralappar för lite. De har funnits där vid uppräkningen, men inte efter överlämnandet? Bara tur att det stått ögonvittnen i kö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar