söndag 3 april 2016

En ledsen-dag

Tillvaron är i kaos, igen. Den får inte vara bra?

Jag har försökt hålla mig sysselsatt, medan jag kurerat öronen. Blir många promenader och hundträffar som lyfter upp och stämmer till eftertanke. Valparna som blivit gamla, och de nya som kommer. Svanparen som anlänt och leker sig genom dagarna vid sjön. Cancer.

Hemma får paddan rengjort och hunden pedikyr. Bankpapperen tas itu med, vägavgifter måste krångel-betalas via internet.. då mygelbanker inte servar.
Själv är jag nyrakad och snaggad. Bilbatteriet och soffan "rekondade". Syrran ligger på neurologiska, efter att den s.k. "vården" raserat flera års utgifter. Inte många rätt har det blivit, från det att olyckstillbudet blev o-registrerat. (Klantigt byte av data-system)
Efter det, har Sverige bytt språk. Ingen behöver ta något ansvar.

Idag ville exet få träffa mig en sista gång, före sin karriär-flytt söderut. Ok, trevligt.. Då jag vet mitt värde och respekten för min tid, räknar jag inte med att det blir en verklighet. Det är bara att se dagen som vilken som helst bortkastad dag. Händer det, så gör det. Hade hon inte hört av sig, skulle jag kunnat umgås med mina anhöriga! Skingra tankarna på sjukhusvistelser med dess idel ego-araber och avatarer.
Nu blev istället espresso-bryggaren ordentligt servad, och jag fick mig en nedstämd tur på loppisen. En påminnelse om de överflödiga barn som aldrig blir av?

Mer uppåt väggen: Skolplanscher för 700kr och telefonhylla för 800!! Sjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar