torsdag 19 maj 2016

Kall-dagar i stan

Kakorna tog slut och vi flydde till stan. Här har gjorts shoppingrundor, efter retro-prylar, gympaskor och båt-plast. NilsJohan-familjen fick sin "Berta" stekspade, Jula tillhandahöll dojor för hundringen och BT stjälpte nästan hela båtprojektet.


Temperaturen ligger kring fem grader och marken är blöt. Inte många visar sig utomhus längre! Jag fick några soliga dagar, då merparten av rabatten rensades. Cella-grannen har pratat cykel med mig och det blir service så småningom.

Ulrik´s matte ordnar tjugo kilo kött åt oss denna gång, lite tidigarelagt för smidigheten.
Vad mera? Jo, min drygt 50-årige sköldpadda har somnat in. Karet står rengjort och återfyllt, medan jag klurar vidare på vad som nu skall få bo där? Funderar lite på en ödla. Finns så färggranna och roligt utformade geckon eller salamandrar!
-Det var dock det där med den högljudda maten..

Resten av dagarna har det konsumerats film och surrats i telefon. Riktiga innesittardagar m.a.o.. -Tredje hundgrannen räddade mig nyss från spackelfiasko och rekommenderar epoxi! Något dyrare, men bättre vidhäftning. Puh...
Bara att returnera dagens köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar