tisdag 7 juni 2016

Grattis på mig själv, gubbe!

Den här sommaren blir om möjligt tjatigare än föregående somrar. Kinaschacket är utbytt mot korsord på egen hand.
Dagarna är fina, om än med åska, kyla och blåst av och till. Vi har då inte Florida-stormar och Seine-blöta!
Jag irriterar mig på min egen sits, som varande ensam i mitt slag. Alla dem jag ställde upp för, blåste snabbt bort. Fick det trevligare på annat håll. Undrar om de reflekterar över att jag räddade livet på några, eller underlättade skolgången? Skar ner kostnaderna i praktiska göromål. Knappast. Kallar sig drivna.
Det är min födelsedag idag, och hela vänkretsen hör av sig. Det är knäpp tyst.

Tur att det finns annat att ägna sig åt.


Hundleksaker och laptop bistod grannen och TV:n fyller ut kvällarna.
Spontan gubbträff mellan gårdarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar