fredag 15 juli 2016

Sommaren infångad och nyckfull

Blir så glad, de stunder vi tillåts ha sol. Källarfönstren åker ut, för att ge luft åt de nedre regionerna. Gräset lyx-klipps en extra vända med uppsamlare. Jag unnar mig sjö-bad, utan att gruva! Vad gör det i år, om plastfärgen släpper? Jag har inte väder att måla i ändå.. Må så vara.

Sophia ringer upp ifrån Skåne och låter meddela att hon kommer till stan i höst, för konferens. Då måste vi träffas! :)

Här vill gärna ligga på minst en svag vind, medan jag kämpar på med årorna. Får bra rygg-träning, och besöker gamla betesängar bakom sjön. Ett fint picknick-mål idag, omgivet av vita näckrosor och stora trollsländor.


Där dröjer sig kvar en gammal hästdragen slåttermaskin, helt i järn. På vägen ut återfinns en sand-strand, för hunden att bada vid. Lite mera avskild och lämplig för båt.

23 graders värme, det är inte alla dagar det bjuds på! Polon får sig en löddrig tvätt, på den redan regn-mjuka gräsmattan. Bilen ser bra ut, trots sina 18 år.
Nästan dagligen har vi kraftiga skyfall (nyss ytterligare 11 mm), blandat med fem-sekunders "blixt o dunder". Det ingår i rutinen, att ösa båt om kvällarna. Märkligt nog, så fungerar TV:n riktigt bra. Förbättrad sändare?

Här förbättras i.a.f. kanterna längs grusgången, en liten bit om dagen.
-Oj, vad jag önskar nytt och rent grus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar