söndag 31 juli 2016

Tröstlös dating och "solsting"

Gården smyckas med uppåtvända bikini-rumpor och halvsovande bi-tjejer. Vi har runt 23 grader i skuggan och 42 i solen. Själv undersöker jag SoF, för ev. 50-tal.

Det som kommit stort efter koppar-utrensningen, är Kockums emalj-föremål. Företrädesvis gamla gul-gröna, som ersattes av tyst och tålig plast.
Plötsligt hyllas skramlet. Det positiva är att så mycket välvårdat nu lyfts fram! Dyrt.


Här handlas fiske-håv till gäddorna, och torrbollar för källaren. Fika avnjuts, både här och där. Med dejtingen är det knepigt. De flesta vill vinna. Få det bättre. De som nappar på mig, är inte sällan utan både uppehållstillstånd, ekonomi och språk. Oftast har de varit gifta med bufflar, kanske har de utflyttade barn. Det är där jag hamnar. Sista utvägen.
Kanske är det inte så dumt, med en tolv år yngre färg-grann tjej, som inser hur bra jag ändå är.. och vad jag kan erbjuda. Någon som inte är bråksjuk, genast.

Nu är det dock sommar och det vore dumt att stanna i betongen, när inget händer socialt ändå! Batteriet och matkassarna är fyllda. Dags att återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar