lördag 9 juli 2016

Vi har solsken idag! Plus skyfall..

Vilken start på dagen! Solen sken och allt kändes plötsligt muntrare. Kaffet utomhus, roddtur med fiske. Innan de svarta molnen överrumplade
totalt! Då var det bara att ro väldigt snabbt tillbaka. Hunden tjusig, som galjonsfigur i fören.

Skall vi backa till den femte, så har det varit mycket grått, blött o blåst i kylan. Det har rotts en hel del, och båtmotorn har fått bekänna färg. -Tror att jag håller mig till åror och använder sunt förnuft. Slippa låna andras grejer, och bära runt dem.

Tre metspön har gjorts i ordning. OM det mot förmodan skulle vara någon som vill veta av en.. Testade att duscha, då det brukar innebära att telefonen eller dörrklockan får påringning. Men icke! Det var enbart kallvatten som kom.

Bra mat har det blivit i veckan. Fina kyckling-klubbor och ris, eller ostgratinerad korv och potatis i äggstanning. Tacksamt med ugnsvärmen sådana här perioder. Less på inaktivitet, tog jag mig för att måla insidan av de sista köksluckorna. Nu känns det fräscht!
Övrig tid har jag varit glad för TV-kanaler och internet-anslutning. Blir lätt ensamt annars. Varför går bara tiden, utan att det sker något positivt med familjebildningen? Skall man kanske vara glad, att inte efterlevande behöver se samhälls-utvecklingen? Svensk-hungrande afrikanskor köar, för att få mig!

Tar på mig mitt gula regnställ och glider fram som vikarierande sol. Det blev strömavbrott och åskregn, även denna dag. 18mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar