onsdag 21 september 2016

Skönt invaggad höst-lunk

Det noteras temperatur-rekord för årstiden och i Sverige. Varmaste på 160 år, i Skåne. Vi har det också orangemålat på kartan.
Sol, kaffe och klo-klippning ute i gräset. Det är helt klart välkommet.

Första jaktomgången är avklarad och köttet utlottat. Vi får del av köttet.
Stek åt mig, lite mindre snyggt kött och rejäla ben åt hunden. I år syntes ingen ängslan hos honom. Fått smaka på rökt älg-hjärta samt bäverlår!


Hjärtat hade oväntad konsistens. Lite som fast pastej? Bäverköttet bar sötma.
Vi är glada, för att ha blivit accepterade här! Blivit mycket surr med grannarna. Nästa år hålls jag i åtanke, för en egen kött-back.

Vi har haft en fin period, med många dagars spegelblanka sjöar, milt väder och tjock morgondimma. Båten har dragits upp och vänts. Jag tar det lugnt och försöker vara ute i god tid. Ändå lyckades jag skada något i vaden. Där small bara till!


Kanske satt det ihop med fjolårets stukning? Får tänka mig för.
Nyttjat tiden, till att äntligen polera och vaxa upp Polon. Där har fuskats i några år. Inte märkbart, men ändå gnagande i sinnet. Jag är inte arton år och boende i garaget längre. Med det sagt, försökte vi ändå "sporta" oss iväg över myrarna idag, till en omtalad fiske-fors. Det gick väl så där. Vi hade trevligt, tog oss ganska långt med cykel, innan jag slutligen gav upp. Då hade vi fortfarande två rejäla surhål och en höjd framför oss. De får vänta, till en annan sommar.

-Nyheterna fortsätter att skrämma. Det har blivit så grovt i Sverige.
Alla dessa hedersknyfflar.. välkomnade av fega höns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar