söndag 6 november 2016

Tiden går, så still man står

Är inte mycket att berätta. Har mest ätit och shoppat. Varit social. Inget av allmänt intresse egentligen.
Min namne från gymnasietiden har somnat in, sedan en längre tid.
Grannen har rökt sig till strupcancer. Hans kompis i sin "tur", dog med hjärntumör.
Själv blir jag påmind, om att ingen kommer att ta över min släktforskning eller stuginredning. Ändå är jag bara halvvägs på livets rulltrappa.
-Bara att åka med.




Jag har fått träffa mina bekanta, fikat, promenerat och fördrivit tiden. Mamma och jag har ätit lappländsk abborre, älggryta och spelat kina. Hem kom nya sängkuddar.
Till velocipeden ny sadel, dubbdäck och handtag. Fina dagar ute!
Jag lyckades få vinterhjul på båd´ bil o cykel, lagom till snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar