söndag 11 december 2016

Tredje advent, och synflimmer

Just för tillfället, råder en känsla av vinter, då vi har minus femton grader. Ingen lockas att göra snö-änglar dock, så vida man inte brukar smeka sig med rivjärn? Marken är is-glaserad och beströdd med fastfruset stenkross.
Hann ha en månads svart fredag, och samma jojo-priser som vanligt. Temperaturen pendlar mellan plus tre och minus femton, som sagt..

Jag och hunden har gjort våra svep runt stans köpmän och vattenhål. Fått hem jaktmössa, machokniv, Sigvards Taffel-mugg, beställt fönsterrenovering, ordnat tio kilo kött, uteslutit dragkroksmontering (8000!), undersökt takräcken (1900-3000) och bytt mobil-batteri.
På matsedeln fanns bl.a. abborre, älgsoppa, rull-rån. Föga intressant, men nu har du ändå läst om det! Vad gör du med all kunskap?

Snart har vi gjort undan årets midvinterblot, och skyllt det på någon som föddes en annan tid på halv-året och själv inte firade födelsedagar. En sed som platsar bättre vid Artemis-templet, i försök att få draghjälp av den egna skydds-demonen. Ljusförsedda offerbakelser..

Här väljer vi slaviskt att köpa oss mer egen-tid, genom att muta ungarna till tystnad. Eller spöa dem i fyllan. Det är i.a.f. helg!

Jag blev på-prackad julpynt vid min egen dörr idag, av någon som inte vet ett dyft om vad julen innebär. Inte känner min historik.
Skriver jag en egen skylt, ger det däremot dålig energi... :D
-Ge tusan i MIN dörr!

Kvinnor är inte välmenande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar