måndag 13 mars 2017

Byter till Klass färskfoder.

Min hund har varit svår i maten, från det att han ploppade ut till livet. Renkött och falukorv är bra saker, tycker han. Leverpastej-smörgåsar kan man tänka sig.
Det som brukar heta hundmat, är äckligt! Då måste man i regel utföra en form av motvillig svanedans vid skålen! Torrfoder skall spelas air-hockey med, innan det blir ätbart. Inte så kul alltid.
Vi har hunnit pröva alla varianterna från dyra, norska VoM. Så kan jag inte hålla på. Särskilt gott verkar det inte heller vara. Många gånger var det bara att kasta det överblivna.
Pondus foder från norra Sverige, har varit bra. Riktiga köttfibrer och rimliga 300:- för tio kilo varje månad. (Gruppköp) Tyvärr fick han nog av lukten/smaken. Det blev en plåga att äta. (Plus att jag miste samarbetet.)

Nu prövar vi Klass helfoder från södra Sverige. Visserligen blött som VoM och med havre/ korn och linfrö i, men det är gott och luktar fräscht! Både fisk och kött äts med glädje.
Nu hoppas jag att den uppskattningen håller i sig och att jag inte gjort något dumt. Tio kilo fås för 290:- hos bl.a. Loobo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar