söndag 5 mars 2017

Vinterpromenad och lånehund

Sedan den 15:e har vi haft riktigt bra vinterdagar! Med snö och nästan ingen halka. Från plus fyra, till minus fjorton grader. Första dagarna var lugna med återhämtning, jakt på o-uppfostrade arbetare och bra korsordslösningar. Efter det har det varit långpromenader, mest dagligen. Konstruerade små ärenden, till olika butiker. Från Plantagen hämtades bambu, att göra pip-tamper av på internationella piprökare-dagen (20/2). Bara att trycka på en 9mm tomhylsa!
Ove Thörnqvist har hunnit gå vidare i melodifestivalen, på i stort sett skåpmat.



Vården lyckades ge ett gott intryck, en stund. Värmer gott inombords, när så sker.
Min pipgranne har begravts, "Barnjournalen" är död, min loppis-kompis har haft proppar och fler är det som mår mindre bra vid tidig ålder. Jag undrar hur jag skall få ihop till ett nytt umgänge? X:et som drog söderut, har fått fast o låst upp sig i bo-lån. Grattis till henne! Här blir mina bekanta utförsäkrade med fortsatt hög hyra.
Tjuvgrannen har flyttat in hos sin viljelösa potatis-säck, och värden påbörjat sanering av hennes lägenhet. Mina grejer kom aldrig åter. Räckte med att hon blivit pinsamt medveten. Lögnerskan JJ.

Räkningarna betalda och jag har fått ha extra-hund en vecka igen. Kul att se samspelet/ maktbalansen som hela tiden prövas sunt, hannar emellan. Roligt också, när människor visar sin uppskattning! Cykel var inte aktuellt med den hunden, så det blev att gå ännu mera i finvädret! T.o.m. kunnat sitta ute i solskenet efteråt, dricka kaffe o lösa korsord i utegruppen. Fåglarna har börjat sjunga på riktigt. Låter så positiva! -Dunhuvudena.
Jula har tagit hem olika Lock-On handtag till cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar