måndag 1 maj 2017

Så firar vi rabies-befriade arbetarens dag?

Rabieshelgonet Valborg. Ny månad, samma aprilväder. Bilhjulen är utbytta, trots verkstadens överdragning medelst muttermaskin. De verkar inte ha tänkt "punktering längs vägkanten"? Krävdes en meters förlängning på skaftet!
Än kommer det snö som täcker marken. Vindarna kyler. Jag är glad för mitt lilla hörn för korsordslösning, kaffe och kast av leversnitt.

Min loppiskompis sliter ont. Utöver Parkinson har han drabbats av hjärtproblem. Medicineringen är inte kul. Varför samlas allt hos några få? Ofta redan trevliga individer! Andra får fortsätta vara bufflar, medan de blir allt skrytigare med sina materiella "välsignelser". Tänker de på Mammon, som dess ursprung?

Jag har lämnat tillbaka tre nya cyklar i vår. En 7vxl Crescent och en hydraul-bromsad White hybrid, á 7-8000:- .
En Yosemite för 2700. Från polisen gavs 50kr och förkortat fick jag en blomkvast och lite choklad.. Allt får väl anses generösare, än ingenting! Nästa gång är det någon annan som hittar cyklarna!

Rätt ointressant almanacka som lästs. Bara hushålls-sysselsättning och underhåll av kroppen. Hallen håller på växande stugpackning. Bordet bär på penséer och golvet hyser utslagen hund. Det är jobbigt att gå lös bland alla vår-dofterna! Nya fyrbenta att leka med.

Bella bofink är den senaste i raden: Fyra år o golden-fröken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar