lördag 10 juni 2017

Lugna sig! Det är ännu bara början av juni..

Har inte bestämt mig för om det är ett inre lugn, eller uppgivenheten som tagit över? Jag har förädlats under 45 års tid och inte blir det just mycket bättre. Håret i pannan har flyttat in under hakan. Det är väl allt. Samma kläder, som jag hade i gymnasiet! Om de inte blivit utnötta.

Veckan har varit "omväxlande", eller ostadig. Ena dagen slät-regn, med TV och Spotify som tidsfördriv. Glad att inte åskan går!
Korsorden har talat om att jag saknar rutin. Borde ha synonym-bok.. eller så får diskberget duga som omväxling.
Tror ändå att jag har det trivsammare som singel, än de olyckligt samman-okade par som inte står ut med varandra ens på skiftgång. Det är sorgligt att se. Så svårt det tycks ha blivit, att leva ihop.

Runt hörnet finns en människa med bekanta nackproblem. Hon släpper nu ut boskap och jagar småbarn. Tror det är mer än medicin som ställer till det. Slitigt, för alla inblandade! Vet inte om kalvarna hittat hem än?

Kostar på mig att må bra, de stunder jag "flyter bort" i tillvaron. Hemma är det vård, som vanligt. Även överfall, intill de plank jag har kritiserat så länge.
Jag fortsätter flytta någon pinal, slänger ut några gräsfrön i jordplättarna. Nästa dag är solen åter försenad, och jag hinner färdigställa den kaross som skulle ha prytt metanolbilen. Under grabbhelgen.. Kul att jag tycker om att måla åtminstone! Fler karosser väntar.


Jordgubbe och vallmo blommar längs byggnaderna. Vatten har tappats upp genom fem skarvade slangpaket, helt nära vinbärsodlingen. Bären har fått eget badkar bland asparna. (Tänk att ha ett sådant spa, i bersån!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar