lördag 22 juli 2017

Regnblöt provianteringsvecka. Hundtätt.

Blivit en gråkall vecka i stan, för att fylla på förråden, tvätta undan, samt hjälpa syrran med lite borrhål och cykeltjafs. Blev ett nytt verktyg till gipsplugg, hårtrimmer till mig och hennes hund, sandaler åt mig o moder, tio kg kött åt min hund, och en hel massa hundmöten! BC, Staffar, Truls, hoppetoss och små gamm-tanter. En nos-intensiv vecka, då det är bäst att bara sätta sig ned ibland.. :)

Borde kanske ha köpt frys nu, innan älgjakten? Hoppas kunna lösa det ändå, genom bra planering. En bänk-hög variant fås för 2500, efter nya miljöavgiften. TV-skärmar blev 400kr dyrare, än innan.

På loppis-sidan ser jag dyra Kockum-kärl framställda. Ungefär 200:- per del. -Får vara nöjd med det jag har!

Området är invaderat av mulliga söndagscyklister, som "Turfar". Helt telefonblinda inför omgivande trafik! Korsar tvärt och orsakar krockar mellan bilister. Nästan värre än den årliga fotbollsplågan.. Varför inte spärra in alla idrottare, och låta livet fortgå mera normalt på utsidan? Slippa idrottsskadorna.

Klantarslet Löfven står förhoppningsvis snart inför misstroendeförklaring, sedan hans ministrar och transportstyrelsen läckt skyddade identiteter och försvarsuppgifter, mot betalning. Kvinnor kan, minsann!
Det borde snart göras en sammanställning, över vad allt inkvoterat styre har ställt till med. Inget fungerar längre. Tågen, snöröjningen, utrikespolitiken, invandringen, vården.
Vad var det för fel på stabilitet? Håll fruar o barn hemma i trygghet, och värdesätt det jobbet. Istället för att ge dem "A-kassa" och för tidig tinnitus. Ulf Brunnberg må låta som en buffel, men han har inte fel i sak.

Ikväll kände jag mig inte alls som en gentleman, då en mörk kvinna fick stå kvar ute i skymningen. Hon ville prompt komma över min mobiltelefon, då hon inte vågade knacka på fönstret in till den upplysta studentlängan, där hennes syster påstods hålla till. Av okänd anledning ville inte hennes dyra smartphone fungera.
Hade detta skett innan allt importerat elände visat sina förmågor, hade jag glatt hjälpt henne. Nu får de istället stjäla av varandra. Vägpirater och papperslösa förstörde effektivt vår medmänsklighet. Människor kommer snart att frysa ihjäl längs våra öde vägar. Inte bara för att ambulans saknas till avlägsna BB:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar