onsdag 13 september 2017

Överdrivet hot om dåligt väder

Tionde var det visserligen blött hela dagen. Fjorton nya mm i bägaren. Hunden tycktes dock acceptera inne-tiden mer, än dagen innan. Själv fick jag anledning att skrapa på min andra källardörr.. Tröstlöst tråkigt göra!

Hasse Alfredsson har dött. -Ännu en ur uppväxtens underhållning. Myshumorn håller på att helt försvinna.

Den elfte kom oväntat fint väder och vi blev med ens väldigt energiska igen! 1/2 hink bonusvinbär plockas och syltas. Vi kommer oss ut i lingonskogen och får hem tre liter för infrysning.

Mot bättre vetande gav jag mig ut o fiskade på kvällen, med ultralätt utrustning. Självklart tar en femkilos gädda spinnaren! Bärgas och blir färs åt hunden. Grannen metade hem abborrarna..



Nya 15mm regn, visar var bräder o färg behövs vid garagetakets fot. Ser lätt tragiskt ut, men inget funktionellt i nuläget. Kvällen bjöd på snorgärs, samt romstinn mini-abborre. Jag skämdes, när jag tvingades avliva den senare. Hon hade behövts i sjön! -Krokarna satt dock för besvärligt.

Idag poppas det bilstereo. Andra dörren är renskrapad och utanför fönstren springer smitar-Seppo omkring bland sina hundgrannar.
Ingen nederbörd, bara den vanliga blåsten.
Badtemp: 14 grader.



Lövféns massimport leder till framtvingad polisstat, helt emot tidigare strävanden. Betala, får tidigare invånare fortsätta göra. På alla sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar