fredag 10 november 2017

Pengarna skall rulla, sägs det.

En mulen, blåsig, blöt och fruktansvärt halkig vecka. Växelvis. Bilar kör av vägen och ändå beter sig förare som egon inne handelsområdena. Spelar ingen roll att jag kommer på cykel och är iklädd signalplagg! Det är ingen som visar hänsyn.

Fotgängarna blockerar cykelbanorna, där de går fyra och sex personer i bredd! Trots att vi möter varandra. Snart sätter jag dubbdäcket i någons skrev.

Det var planerat för abborre-lunch i veckan, men nedmonterad vård har styrt ut den. Har fått gå ändå. En granne sms:ade och ville få ge mig en näst intill oanvänd Galaxy Young, samt en ny ryggsäck. För att jag funnits till. Känns kul att det uppskattats.
Mina andra bekanta får jag söka upp själv. Vissa är ursäktade, då de varit riktigt illa ute. Annars har de velat göra något ihop, och även gjort så.


Det är inte helt fel att flänga runt stan. Varje år fyndas det någon cykel, värd besväret att rapportera och även ta hand om. Lockar mindre nu, då tacksamheten är obefintlig hos ägarna! Kanske de hoppas på försäkringsbelopp istället?
Jag har nämnt de sju tulpaner, som skulle täcka upp för 27.000 i hittecyklar?
-Det kan jämföras med kostnaden för proffsigt renoverade fönster, som förhoppningsvis står sig ett tiotal år till. Innan nästa strykning.

Idag blev det en kortare tur ner till hundbutiken, för att fylla upp köttförrådet. (Han kan inte få alla mina hamburgare!) Lade in ett ord för att man skulle ta hem fisk igen. Bara att säga till, veckan innan! Det säljs inte mycket fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar