fredag 2 februari 2018

Franska tåg, koppartjuvar och lite snö. Fyra döda i friskluften!

Det klagades på att tågen var 15 minuter långsamma. Snabbt skrotades även den tryggheten, för några begagnade rappel söderifrån. Nu har Sundsvalls-tågen istället stått i tre-fyra dygn, medan butikerna tömts på färsk mat. Det är fred och säkerhet i ett industrialiserat välfärdsland, med i FN´s säkerhetsråd.
Vad var det för fel med småskaligt och regelbundet? Banvaktarstugor och mini-centrum jämt utspridda. Arbete åt alla. Istället kommer inkvoterade karriärister, och trafikanterna ligger ansvarslöst strödda längs dikena. Polisen har fullt upp med terrorist-importen.

Loboo höll inte tiden för begärd mat, utan jag missar min leverans. Dålig stil! Det är annars en stående order om tio kilo/ månad.
I Umeå har vi skonats från värsta ovädret. Det känns visserligen grinigt, men vi kommer oss fram! Om vi undviker lokalbussarna. -15, regn och blåst biter växelvis i fingrar och lår. Sämsta dagen var jag hemma och fick oväntat besök! Så gick även den dagen. Räkningarna betalda, för en månad igen.
Fönstren har äntligen kommit på plats! Jag kan börja andas normalt? (Vi säger så!) Torrbollarna ligger här o väntar, medan jag letar gardiner.



Bland bekanta blir jag åter påmind om frånvaron av fungerande vård.
Det blir ett spännande valår. Så illa allting har skötts!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar