tisdag 20 februari 2018

Njutbara dagar av matfrossa och köld

Vi hinner med alla tänkbara väder i vinter. Allt från tö till minus tjugo, och ändå får vi ha det rent och trevligt däremellan! Klart att man känner sig ganska nöjd?
I torsdags var hunden tik-sjuk och spydde på hink, innan dagen tillbringades kontrollerat utomhus. Passade på att kolla prylarna på Rebuy, samt uppdatera telefonen. Semlorna kom hem för tio kronor paret, därav frossa nummer ett.

Fredagen bjöd på nysnö och besök av nästan-granne, på mer go-fika. Munkar och vaniljhjärtan. Hundarna hade nog med att reta varandra, gubbar emellan.
Helgerna innehåller gärna besök av moder, och det innebär i regel fika, Scrabble och glass! (Tur jag övningsfrossat.) Axlarna får sig en rejäl duvning, så veckorna blir skönare. Stort tack!
Kvällen bjöd på missad film. The Intern, med de Niro. Väldigt fint, både om karriär och senior-anställda.
Mer film: Ett nytt avsnitt av Maigret med Atkinson och även Agatha Christie´s The Crooked house. Båda i snygg 50-tals miljö.

Lokalt försöker jag vara social, och de fina dagarna gör mig mer kommunikativ. Det går att öppna samtal med de flesta, medan man passerar! Återstår bara att nyttja det. Hunden gör sitt, för att tina upp grannhundar. Gott att se, hur de slappnar av i hållningen!

Måndag provas något ovant. Långpromenad på ena cykelrutten. Djuraffärer, sporthandel, gubbdagis och loppis i minus nio grader, samt blåst.
Väl hemkommen fräschades jag på, för att idag komma klippt, rakad o duschad till abborre-fest hos moder. (Hemstickad slipover och slips!) Sommarens största och mest efterlängtade abborre läggs på grönsaker i ugn. Smidigt och gott.

Strax dessförinnan ordnade jag behörighetskoder till min digital-box. Nu finns inte SCART på boxarna längre, och HDMI saknade signal? Varken hyresvärd eller Telias hemsida svarade, så då blev det munnen som fick gå i alla fall. Source-knappen i hörnet!


-Efter abborren njöts ostkaka och hemgjord hallonsylt. Hallon från södra Lappland! Moders kinaschack fungerade ypperligt. Hög uttröttnings-grad och ett för mig trevligt resultat. Hihi! En bra dag. Internationella piprökare-dagen.

Dags för mobbingsamhället att lagstifta mot ensamma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar