torsdag 26 april 2018

Nästan två veckor som gått..

Den första veckan var solig. Mycket tid i hörnan, med min tjocka bok och grannarnas ungar runt omkring.. Frågvisa.
Joffi smällde i sig fjällvandrings-mat för 150kr (nedsatt till 15kr). Hoppe kom på besök, medan matte var i Lycksele. En riktig sommardag, med korsord!
Däcken är skiftade, utan större brak i kroppen. Moder har hunnit vara hemma, så pass vi setts där. Fått avnjuta abborre-byxorna till slut. Datorn är servad och Kinat.. det ligger jag just nu back i!
Annars är det golvtork och syster på lasarettet, som vanligt. Försöker koppla bort de negativa inslagen och glädjas åt en hink återfunnen väggfärg!

Skellefteå storförlorade i år igen, mot Växjö Lakers. Vågar vi hoppas att SAIK lär sig att spela rent snart? Så man vill titta på dem?

Stugshoppingen har tagit fart. Konserver i hallen, och fyndad ABU-rök i köket. Fick den för 49kr!

Läget känns så pass muntert, att jag servade grannflickans cykel. Kan inte se på, med gott samvete, utan att åtgärda farorna? -När jag nu kan.
Räkningar betalda, hundmat bärgad och rumpan skyls i 100kr jeans (kostat 400).
I morgon väntar tvättstuga och bastu. Kanske sopas gården färdigt?

Till Västerbottens Kuriren vill jag säga: Vi är många mitt trapphus, vilka valt att inte ta emot pappersreklam och gratistidningar. Ändå envisas just VK, med att titt som tätt ockupera hela postfacken! Våldtäkt.

En kort information, till er (ej läskunniga?): Det blir dålig reklam för er, när ni beter er så respektlöst!! (Att jämföra med migration och fängelseinterner.) Vilka är det som skämmer ut sig och därmed blir ogillade? -VK!
Snart har vi semestrar och alla importerade stöldligor har gratis-koll på vem som inte är hemma. Tack vare ert slöseri och klavertramp!
Ni har förstört papperstidningen, med er nätbilaga. Kommentarsfunktionen tog ni bort tidigt, och sedan försvann innehållet. Tvinga inte på mig det ni själva kasserat.

Ta tidningsbuden i örat, och för dem till en språkskola. Nej betyder fortfarande Nej. Det är inget att tjata omkull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar