söndag 27 oktober 2019

Pipkvoten är fylld för år 2020!

En avslappnad vecka med mycket tid ute i mildvädret. Har gått mer än vanligt, eftersom cyklarna har dubbdäck, medan marken är bar.. Har provat kängor hos XXL, utan att fastna för något alternativ. Man skall tydligen vara plattfot och åka rutsch-kana inuti skorna? Sulorna är dessutom farligt tunna i vinterkylan! För det får man betala allt mellan 400 och 1600 kronor. Tror inte det, va?
Försökt träffa gamla bekanta som mist kontakten med dottern. Inte lyckats än, då de verkar ha isolerat sig. Tung tillvaro.
Istället väljer jag att kärra bort biltillbehören ur moders förråd. De kan komma att göra mer nytta någon annanstans? Än drömmer jag framåt, om busiga bilar med mekaniska lösningar! Det blev ett ganska tungt lass, det med. På måndag tar vi itu med "resten".

I Essex hittas 39 döda vietnameser, i en bulgarisk frysbil. Människosmuggling, en otäck historia. Allt för pengar.
Handelsbanken varslar 800 anställda, medan Nordea dras med miljardskuld p.g.a. väntande avgångsvederlag. De små spararna får ingenting ha. Loppisbåsen håller på allt dyrare skräp.

Desto större sport blir det, att faktiskt göra ett fynd! Emmellanåt. Jag satt som ensam budande på en Stanvell 51 Venturi, ända tills det var en kvart kvar. Då rasslade det till! Det återstod endast fyra kronor, innan mitt maxbud hade passerats.. Nu väntar jag alltså på 32 g blästrad biljard, från tiden innan 2010. Dansk.

Venturi-serien påminner starkt om samlarserien, till Poul Stanwell´s minne. Mer än så får jag inte fram?

Smokingpipes har haft ett par Stanwell Venturi till försäljning. En shape 30 och en shape 45. Annars ser man inte många?


Marscigars har ute ett par shape 63, också så fina! 
Jan Andersson för Svenska pipklubben lade ut  en 63 på Tradera, januari 2021.

-Klappjakten på rökare fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar