onsdag 4 november 2015

Antes klimax med Alphaville

Idag råder skönt dödläge inomhus, efter gårdagens helvarv på cykel. Hade hunden att springa mellan fyra av stans köpcentrum, kors och tvärs över älven! Han hade inget emot det. Började med Elgiganten och Returmarknaden, i jakt på nyare dator. Min har ändå hängt med i tolv år nu? Ombyggd en gång, efter ett kysst moderkort.
Jag hittade ingen dator som jag ville ha, däremot kom det hem en riktigt fin bokbox med Sagan om ringen! Är lite lättare att hålla ut en sådan tredjedel, än hela den tegelsten som trilogin med illustrationer inneburit.

Därifrån bar det av mot centrum och över älven, till Cassis. Hade förberett med hundgodis och korsord, så vi kunde invänta strömmen av andra jyckar! Blev bra träning, med många ekipage och nedvarvning för oss båda. Hunden fick sitt vanliga märgben, medan jag valde negerboll. (Ja, det hette så hela min uppväxt och jag tyckte om dem!) Hann även bli mer pratat med ena expediten. Trevlig! Korsordstidningen låter sig nog inte lösas helt och hållet, denna gång? -Väl knivig bitvis.

Fikat slut och lokalen nervöst full(!), så gav vi oss av förbi moder. Provade om resåren nu skulle fungera bättre på den gröna moss-tröjan? Vi håller tummarna, för att den inte fastnar under HELA min rumpa! Blä-hä..

Som sagt, idag görs inte många knop. Musiksamlingen snurrar på, och badkaret väntar. Kanske köper jag mig en tårta, trots att jag inte blivit far..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar