lördag 28 november 2015

Idag är jag respekterad!?

Börjar dagen med att mota tillbaka en bilist från gång- och cykel-banan vid skolan. På sin väg åter till giltig körbana, rammar han gårdsbelysningen. Gissar att han kommer att minnas denna dag, och att man inte kör på gångbanor!

Knappt är kaffet svalt, förrän jag har ett vandrande frågetecken med blå tofs på huvudet, utanför mitt fönster. En ung slö varelse, som rastar familjens nakenhund. Utan att idas plocka upp från gräsmattan. Påkallar hennes uppmärksamhet och erbjuder sponsring medelst bajspåse. Något hjärndött, låtsas hon pinsam plocka upp lorten. Femton meter från nedslagsplatsen! :D Nåja, hon lär komma ihåg det, inför nästa promenad. Finns alltid någon som ser dig!

Vad mer skall vi kunna rya till om denna helg? Nu när jag fått på mig de rosa handskarna?
Igår kom sig min avpolletterade granne för, att medge innehavet av min utlånade bok, sedan några år tillbaka. Återstår att se, när även elvispen erkänns. Jag har ännu inte fått igen boken! Psykbryt. Torde mest sakna frivilliga till att lyssna på hennes upprepade problem.

Annars "bara lugnt". Var och kalasade på tårtor, också igår. Blev halvt om halvt sagt att jag skulle trycka till ett par axlar. När de behagar.
Växlat över från nittiotalets Henning Mankell, till 40-talets Stieg Trenter. "Träff i helfigur". Plötsligt är det det lite fiiiiinare språket och klämkäcka söderkisar. Inte så dystert, släpigt. Blir intressant att jämföra, med filmatiseringen. Tror att jag minns Trenter-serien ganska bra än?

Kram, alla Luleå-iter! Följer ni med en bit på vägen i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar