torsdag 3 mars 2016

Gardiner från 50-talet efterlyses!

Bland de knepigare sakerna att hitta till en tidskapsel, tycks vara textil som inte hängt sönder i solfönster. Jag vet hur min mormor brukade sina gardiner. Det var konstant! Där satt kvar för många minnen, för att jag skulle vilja ha med dem på mitt sommarställe. Jag vill få vara känslomässigt opartisk, inför det gamla som återanvänds. Kunna få välja ihop det som är snyggt, eller åtminstone läckert på sitt eget lilla vis.
Jag vet att det kan finnas välbevarade längder, i äldres förråd. Tyger som anhöriga i sin tur inte vill ha. Det blir ofta snabba utrensningar, där somliga tar allt och slänger utan att fråga.
Om det skulle kännas bättre, så har jag en arbetarbostad från mitten av 50-talet. Där är inrett, med en känsla av att tiden kunnat stå stilla? Det vore trevligt att få hålla det så, utan att ha ett och det samma hela tiden.

Har du över något som liknar dessa tyger? Eller andra tidstypiska gardiner? Skriv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar