torsdag 16 juni 2016

En båt förhöjer sjöutsikten

Jag kom aldrig in i det där med att ha båt, när jag var liten. Drömde om kajak i älven.. Vi hade en träbåt, men den krävde samarbete där hemma. Blev oftast inte de otvungna turerna och harmonin. Nu finns sjöarna inpå knuten, och båten ligger redo vid bryggan. Tät och tillgänglig.
Det har hunnit bli tre svängar redan, tillsammans med hunden. Han är inte enbart förtjust, men följer gärna med om jag kliver i först! Sedan ligger han lugnt mellan mina fötter, nedkyld med ett vått tyg över sig.
Det finns som sagt mycket sten att se upp för. De blir lite besvärliga när det blåser hårt. Jag hinner inte alltid med, att sköta årorna när de hoppat ur! Skönt att ankra och lägga sig i båten.


På land har det stamkvistats granar manuellt. De två största skall tas ned!
Ger ljus åt tomten, och mindre risk för huset. Spännande att se hur det går med mossan? Utsikten blev i alla fall en annan! Vi får snart kallas "Sjöstaden"?
I garaget har det nätats in, mot årets sval-ungar. Får se ifall det räcker med ena långsidan? Kroppen känns skönt slut vissa dagar, och det kan vara precis lagom att bara hälsa på hos grannarna. Nu är fiskekort för ett år med samtliga av föreningens vatten löst. Till det facila priset av 100:- Inte mycket att orda om?

Strömmen gick en gång till, på onsdag-kväll. I slutet av vampyrfilmen.
-Nu var jag beredd! Vatten är upphällt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar