tisdag 4 april 2017

Vårväder på riktigt

Måste sammanfatta den gångna veckan som solig, förbytt till april-lik. Hunnit känna på 11 plusgrader ute och fått se snödroppar, videkissar och krokus i blom. Sommar-cykel och nya dojjor har tagits fram och använts runt stan. Hunden har trots det kommit tillbaka till sina 18 modiga kg! Roligt att maten fungerar.
Fina heldagar med korsord, kaffe och grillning i det fria. Kompisen fick visa på el-dragning till källarfläkten, medan jag servade familjecyklar. Några goda öl grävdes också fram ur snön. Knas-film har konsumerats.


Plötsligt blir jag uppringd av kranföretaget, som nu vill få ta ner några enorma tallar på stugtomten! Vi går mot sommar. Grannen tar på sig att märka ut träden, och kommenterar fönsterrenoveringen. Stora saker som händer. Jag börjar bli vuxen, o fortsatt ensam? Gösta "Papphammar" Ekman har dött. De börjar vara borta nu, barndomens underhållare.

Gläds åt att ha kvar mitt badrum pensel-renoverat, med badkar! De "lyxiga" lägenheterna ger inte möjlighet till sådan avkoppling. Angående särbehandlingen kring säkerhetsdörrar, har jag nu skickat in förra blogginlägget till Hyresgästföreningen. Hoppas det kan ge lite fyr på brasan! Vi förnuftiga skall inte behöva känna osäkerhet, för att hyresvärden är en obegåvad ockrare?

Snart dyker moder upp. Då blir det Scrabble, kaffe o glass. Hunden får snusa sig en promenad, lite mer som han vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar