söndag 17 september 2017

Utrensning i lägenheten. Dator o förråd

Jo, nu har jag hunnit vara hemma ett par dygn. Hyresvärden efterlyser lediga förråd, o jag inser att jag tidigare bara "fått" ett extra av tidigare värd. Blev att att tömma matförrådet från färg och bilstereo, som blivit liggande. Jag klarar mig bra med de ytor jag har!

Hade i.o.f.s. gått o väntat på att mitt TV-kort i XP-datorn skulle lägga av, men raset kom ändå lika olämpligt! Precis till 88 öres revyn. Fick alltså inte se den. Istället har jag rivit ned min gamla dator och ämnar köra den till returstationen, efter drygt 14 år. Det har varit stabilt, mitt hemmabygge från grunden. Bra framtidssäkrat, får man väl ändå säga? Många byter efter tre år!
Det känns lite vemodigt. Så fort tiden gick. Nu saknar datorerna både floppydrive och DVD-brännare. Ingenstans att stoppa in skivor. Är knappt att det används laptop, när mobil o surfplatta finns tillgängliga? Min nätdrivna router har också blivit omodern. (Sim-kort delas trådlöst i mobil eller router!)

Efter uppstädning, låter lägenheten lika tom, som när jag först visade upp den för en mycket skeptisk mormor.. -"Han har inga möbler?"
Jag roar mig med tanken på att Arne Weise, jag och Lill-Babs, alla har våra trivselställen ute på landet! Där är det mera värt att bo.
I stan övervintrar jag.

Återstår ännu, att se om jag kan få träffa någon lika halvkrasslig eller rent av ekonomiskt oberoende människa, som vill dela sommarhalvåren med mig?
Hur det blir i stan, torde väl kunna ordna sig på något vis. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar