lördag 24 mars 2018

Varning för fönsterverkstad, Åsele!

Veckan har varit solig och mild, med tillhörande slask och halka. Nya avsnitt med kommisarie Maigret visas på TV, till min stora glädje.
Hunden roar sig med kvarterets fyrbenta och jag får insmickrande besök av länge helt osynliga bekanta. Det är vårtecken!
Kroppen säger samma sak, där den ligger på upptining i varmbadet. Synen strular och muskulaturen knorrar ihop.

Inte blev det bättre, av att se hur fönsterrenoveringen blivit utförd! Åter en ny lögn uppenbarad, då övervåningens fönster monterats sent och trasigt! Trots betalning på 16500kr.. Jag mår illa. Hur kan företagare behandla sina kunder så?


Detta är en person som jag hjälpt ekonomiskt, när FK nobbat honom, och när hustrun velat skiljas. Detta är tacken? Vandalisering av Ralph Erskine-kåk.
Uthyrare av liften tycker att jag skall anmäla till konsumentombudsmannen, men än har jag inte fått ordning på mina fönster.
Å andra sidan har jag allting skriftligt. Alla lögner, svart på vitt. Allmänheten måste varnas, innan fler bostäder blir totalförstörda av denna lögnaktiga "Stockholmare"! Lämnar dessutom stora glipor kring fönstren.

Efter att ha ställt liftuthyrarens vittnesmål mot JW´s lögn, erkänner den senare faktum. Fönstret monterades med trasigt glas, efter felpaketering!

Jag får fullt upp med att åter renovera nedervåningen och trapphus, efter en lång blöt fönsterlös höst. 11/9 - 5/6 !! Rekord-slö? Löftet var att de skulle renoveras under sommaren, och jag skulle kunna använda vindskydden vid målning runt fönstren.

-Men nu skingras tankarna, av en vecka med extra hund på golvet. Det är Evert som är på nytt besök, medan matte är ute och reser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar