söndag 31 januari 2016

Vi växer oss stora

Som jag jag har oroat mig över hundens matvägran och låga vikt!
Det har känts genant och pinsamt att lägga handen över höft-kammarna. Mager-stackaren. Massa motion och inget intag?
Sedan vi började med Pondus foder, har knappa sjutton blivit tjugo kilo! Han har fått mer självförtroende, ork och attityd. Vägrar ligga under sina lek-kompisar. Maten försvinner oftast väldigt snabbt, numera. Han håller sig mätt, så till den grad att fikets köttben får nobben! Selen har fått ställas ut.

Själv har jag landat på rätt sida om 60-strecket. Utan att bli tvångsmatad. Numera väger mina magerlagda 175cm in på 62 kg. Det låter inte mycket, men är storslaget! "Alltid" vägt tolv kilo för lite. Gubb-pondusen har anlänt.
Återstår att hitta min andra halva.

Ja, jag hör till dem som gick segrande från Akelius! Min lägenhet blev räddad från hans så kallade bulgar-renoveringar. Fönster, ventilation och relinat avlopp fick räcka. Nu är hans företag andras problem, och vi bor hos rikshem. Får se vad det innebär för oss boende? Hade helst sett ett lokalt ägande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar