tisdag 24 juni 2014

En vit midsommar i år

Efter en kall vecka i stan, åkte jag och hunden åter till huset. I regn och kall-blåst. Visste inte riktigt vad jag skulle komma att ta mig för, denna gång? De stora sakerna är redan avklarade. Knappt att gräset vill växa i kylan!

Midsommar-brännboll, mellan Öst- och Väst-byn. Sex grader varmt, och blåsigt.

Jag väljer att borsta av och vit-måla väggarna i källaren. (Fyra rum och hall.) Ett stort lyft, med små medel.

Väl uppe igen, ser jag en mindre snödriva i slutet av rännan!


Uteköket står som arbetsbänk, i det vindskyddade pannrummet. Tanken på bastu och varmvatten-beredare väcks åter.
Annars är det gräsklippning, som för alla andra.. Hinner prata med mina grannar, och låna ut multistegen till P-O´s målar-slavar. Blir ett fräscht villa-område igen! Som på 50-talet.

Sista dagarna, efter att skivbromsar servats, unnade vi oss cykelutflykter. Hittade hedar för picknick, och ett antal fritids-stugor med tillhörande bryggor. Skulle vara mysigt med ännu mera avskildhet, bort från trafik och bestämmelser. Någonstans att "kasta i" hunden! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar