torsdag 21 maj 2015

Framhjul som värmenyper!

Skomakarens barn o.s.v.. Har varit en lugn och kylslagen vecka i stan. Bunkrar för nya stugveckor med pyssel. Har bl.a. blivit en gren-såg med 4.5 m teleskopskaft, och en maskros-plockare från Fiskars. Försöker få något gjort hemma. Hunnit träffa Kexxi och Mozart, två stycken tre-månaders lapphundshannar. Finsk respektive svensk. Blir kul att bekanta sig med dem framöver!

Skulle renovera mitt eget framhjul på vinterhojen, när grannen klämde in ett bakhjul för eker-komplettering och riktning. Precis klar med det, så ringer förre garagegrannen, för att prata bort timmar. Han kom förbi med min lödkolv, och bjöd på spetsar till kaffet.

Så, idag ger jag mig slutligen på mina hojar! Ger dock
upp om framhjuls-lager, och byter ut V-bromsar på den gröne. Blev stiliga XT-länkage med Clarks-belägg. Hoppas på att hitta ett nyare 26" framhjul snart, ett som har fäste för broms-skiva.

-"Please help me, I am Swedish!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar