lördag 14 november 2020

Ny stolpe och blött

 Lång-lång promenad i söndags, då spontan-stigar inte görs med tanke på Permobil.. Kaffet hos Johanna smakade extra gott efteråt!


På måndag var jag åter i stan. Ordnade taklampor till Jeanettes vardagsrum, så vi ser att lägga pussel framöver.  Tisdag innebar BT-pump till rullstolsdäck, och en guidad tur på Avion! Utan hund, så klart.. Fikat är prisvärt, och några ytterligare butiker finns det kvar ännu. Jag fyndade faktiskt ett bäddset i flanell, hos Hemtex. Blir mysigt i vinter.

Ett sms till PeMo, avslöjar att jag fått mig en ny takstolpe innan vintern! Skönt.

Träff med Malin och rese-sällskap av Sandra, innan heldag med unge Arild. En mycket verbal liten figur. 👶 Han hade däremot inget emot att se den förlängda versionen av Sagan om ringen! Tolv timmar. (Drygt tre timmar längre än standard-versionen.) I bokhyllan intill, ser jag också boken "Fadersmord", som jag aldrig avslutade... -Blir att högläsa den, igenkännande med gråt i halsen! Parallellt visar Trean "I huvudet på en mördare".  Skrämmande likheter, i Ulf Olssons tidiga liv.


Återigen, har jag förlorat budgivningen på en handgjord Sixten Ivarsson 91.. Mitt förnufts-bud förslår inte.

Sven Wolter har dött, av Covid. 86 år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar