Som vanligt när jag åkt till stan, så blir det hyfsat väder. Denna helg väntas dessutom Wheels nats. och det brukar borga för gassande sol! Med miljöförändringarna uteblev dessutom de tidigare järn-nätterna, som vi lärde oss ta hänsyn till. Värmen stiger.
Känns sjukt matt, när jag trampar den lilla singelspeeden samt påhängd cykelkärra full med hundfoder. Nu har vi i.a.f. till "aktiv" hund. Bara för honom att äta mer! Möjligen lyssna, med ny-tvättade öron?
Själv skalar jag av hår på kroppen, för att verka lite mer civiliserad. Även fast jag helst vill vråla, åt allt dyrt drägg som möter oss laglöst.. De behöver inte lära sig, att vara rädd om sina sponsrade prylar? Bara dräll andras!
Uppe vid den allmänna slaktplatsen för mopeder och verktygslådor, står en skaplig mtb (från 2010) på av-svalning. Endast symboliskt låst, med 40-kronors slanglås.
I höggräset slängs rätt bra hörlurar, som om de vore godispapper? Strax innan gräset klipps. Det är så långt från Pannkakslandets Storpotät vi har kommit!
Uppgiven köper jag på mig ett par ytterligare verktyg, och låtsas att jag inte behövt några omtänksamma, manliga förebilder i vår släkt. Jag får ändå dra lassen själv. Inget ändrar sig till det bättre.
De kontakter som väckt lite gnista, rycks snabbt bort. Ohälsa av olika slag, eller bortskrämda. Elen förblir min, att betala.
Nöjet förblir Sävar ToR, så länge jag pallar.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar