torsdag 9 april 2015

För fattig för ROT

Det som började som en väldigt trevlig dag vid solväggen, byttes ut mot kalldusch vid brevlådan.
Skattemyndigheten ger mig drygt 17.000 kr, i restskatt! Anledningen är inte att jag undanhållit något och dragit saftig ränta på det. Nej, det är att jag har för låg sjukersättning!
ROT är en möjlighet för de redan välbeställda, att halvera arbets-kostnader med upp till 50.000 kr, per sökande och år! Något som naturligtvis gynnar storsläkten i gemensamt palats, attraktivt beläget. Är man däremot sjukpensionerad på ett låglönejobb, ensam om en barack i ett avfolkat Lappland, då skall man betala!
Detta är borgerlig politik, i händerna på ett totalt kaos av identitetslösa partier: Har du inte inkomst nog till att skatta, skall du inte heller få reduktion, på arbete du inte haft hälsan att utföra. Du skall betala mer, än den som lätt kan!
I mitt exempel, så blev halva arbetskostnaden 50.000 kr. Min inbetalda skatt låg på 33.000. Skillnaden där emellan blir 17.000 kronor. En summa jag nu skall betala, för att jag tjänar för lite! Huset blev inte heller mera värt.
Det lönar sig, att vara ett fett ego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar