måndag 24 augusti 2015

Bankerna inför grekisk privat-ekonomi

Den som inga pengar har, han får gå med rumpan bar! (Eller avsnoppad hen, för att stryka den lede Fi medhårs.)
P.g.a. invandrad penningtvätt, har vi i Sverige tappat rätten till våra egna kontanter. (Det räcker inte med vittnen och gammalt körkort, för att förnya det senare. Däremot ordnas pass, som det handlas internationellt med! Genom dessa, förnyas körkort.)
Ett bankfack får inte innehålla sedlar. Dessa garanteras inte längre.
Vad skall vi med banker till? De som symboliserats av valv! Reserven, som samhällets själva trygghet vilade på. (Före de elektroniska bedrägeriernas början.)

Istället har vi dyra, tomma banklokaler, var man belånat och lekt bort valutor.


Nordea, i centrala Umeå. Väl vid automat, är maximalt insättningsbelopp 20000 kr, med ifrågasättande av ursprung. Att sälja sex är i.o.f.s fortfarande lagligt, men jag tänker inte bestraffas flera gånger på samma försäkringsbelopp! Det är mina pengar, som jag vill kunna få använda utan minusränta. Ingen har med dem att göra! Trots högerpolitiken, blir jag inte frisk igen.
Blir spännande, när sedlarna snart byts ut.. och för marknadsknallarna! Jag kommer inte att låta mina köp registreras elektroniskt, eller moraliserande kortbolag få styra tobaksbruket. Jag vill inte stå vid en tegelvägg, och vägras ta ut mina pengar. Hindras från att tanka, när internet ligger nere..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar