söndag 23 augusti 2015

Tre fina bonusveckor

Efter två kalla kustveckor åkte hunden och jag upp i sol, den 4/8. Möttes av ny brädpanel på grannhuset, och en tacos-kväll med sötsliskig vattenpipa hos grannar.
Sommar-TV innebär tidsenligt gamla Hitchcock och Rock Hudson. I en passande miljö.

Spisens samtliga plattor utbytta, och i våg. Stekta ägg, blir åter jämna och fina.

22 grader ute, rabatten och granarna rensade och jag hoppas att svekfulla bekanta kommer som planerat? Plötsligt har de rese-fobi!
Ändå infinner sig en må-bra-känsla, då jag inser att saker hinns? Vänner från 15 år tillbaka, trillar in oanmälda på gården!
Städar bland verktyg. Magnetventiler o membran byts i vattenreningen.

Njuter av den ena sjön, efter den fjärde. Möts av de pampigaste av strö-renar, på vår väg "into the wild". Nattmörkret har kommit, bastun håller 75 grader, och den första fladdermusen siktas. (Hackspett gör sig hörd.)

Äntligen eldar jag upp felaktiga journaler, och mår som en sorglös sexåring. Grusvägen kantas av solvarma fjärilar. Ystra ungrävar iakttar oss nyfiket.

Nu finns ro att måla: handbyggda fönsterbänkar, kring dörrar och mellan fönstren. 50-tal. Självklart reser sig färg ibland, men det gör inte så mycket? Jag kommer igen! Det finns tid att fika och umgås med grannarna. Hunden får ta ut svängarna, han som kan. Själv njuter jag 23 grader i luften, och fler i solstolen. Kunde vara värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar