lördag 11 juni 2022

Grannens gräs, inte bara grönare..

Onsdag började mulen med lätt regn. Gubben vaknade vid fem, för att släppa iväg kvälls-teet.. Tog sedan på mig till klockan åtta, att morna. Hanns ändå med bra saker! Hunden fick springa sina tassar ut till Höksjön, och moder fick Bullens korv med mos. Recept på en bra dag.


Tur var det väl, att vi tog vara på onsdagen? Torsdag bjöd på surhumörs-regnigt dassväder! Gräset retades, tjockt och frodigt, medan grannhuset försvann bland maskrosor.. blöta. Brist på potatis och mjölk hivade oss till Fredrika, "Nära dig"! Åter på plats, väntade gräs, spel, mat och bad. I retlig kvälls-sol!

Fredag, sovmorgon igen. Klipper det jag orkar hos grannen, innan soligt våffelkalas i solhörnan. Bordet vackert uppslipat och inoljat. Repeterade turen till Höksjön, för inmätning av gardiner i rastkojan! Ett litet anonymt bus.. Innan små-dugg framåt kvällen.


Helg och några fler som tittar till sina gårdar. Trevligt det! Moln som fladdrar och far, mest hela dagen.. lurar oss att starta brödbak i ugnen! Gott så. Jag hejar fram Karlsson, att klippa resten hos grannen. Det jag inte rått på. Själv klipper jag hos mig. Återstår en frodig solhörna.. Ikväll får vi dock paus, under regnskur. Lax-middag på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar