onsdag 29 juni 2022

Solig shoppingvecka



Lämnade sommarstället i 18mm regn, för att bunkra mer mat, samt göra mig skuldfri i stan. Möttes av Mysan-grannar och elpriser på rekordnivå! Mor tankade bilen, och jag betalade garagemånad. Så rullar det på.. Bilvax nerpackat, bilbatteri(1200kr), slangklammer, latex och födelsedags-TV (2169kr med värdeförsäkring) in-handlade.


Tisdagen uppdateras mobilen hos Rebuy, och hundkorvar köps hos Rusta. Skönt med lite blandat sol-väder, innan tvättstuga på kvällen. Nöjda med dagen, övergår vi till att städa hundspya på kvällen! Alltid är det nån tik på G. Inser att vi går mot midsommar, och att Ica inte gav mig min födelsedagstårta! Brukade vara en vart femte år... Nu skall de enbart göra vinst! Sex kilo potatis för 0.9kr per kilo, skall de ändå få släppa ifrån sig! Det är mera användbart.

Torsdag görs räkningarna undan, via mobilen. Det talas om krångligare kontroller av Swish, p.g.a. våra kriminella missfits. Såg man inte det komma? Nu gör vi jobbet åt bankerna, och får betala för det.  Jea är på sin första dotters möhippa, och blir kvar i stan. Jag lämnar hunden hemma i svalkan, och får cykelmil i benen! Skönt att komma ut mot havet nån dag. Bara lapa sol hela fredagen. (Bildcensur!) Massage på lördag, och mera sol på söndagen igen..


Det är så pass varmt, att det även där mumlas om rekordnivåer för midsommar? Nära på. Måndag nöjde jag mig med stadscykling. Kom hem med skärm till lekhojen. Orkade inte ligga stilla och svettas igen.


Så, nu är jag i stugan. Grannen klippte åt mig, medan jag var borta. Skönt! 32 grader varmt nere i hallen.. sovrummen på övervåningen! Blev att installera TV, sent in på kvällen. Med dörren öppen! Fick några oväntade kanaler, men ingen sexa.. Fint ändå, att komma åt 1,2,4, barn, kunskap, BBC o Al Jasera? På enbart antenn! Till det, ett saftigt Logitech THX 2.1 ljudsystem..


Onsdag, och vi vaknar på kattvinden. Trevar ut till halvmulet, och tar första morgonbadet! Målar rampen till bron, innan några regnskurar kommer! Åskan mullrar värmetrött i bakgrunden, medan Granit skål och kanna gömt sig i skåpet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar