måndag 9 januari 2023

Reklam för Umeå lokalbuss

Det har inte undgått riksnyheterna, att vi får snö här i Umeå. Inte heller vi som bor här har missat det.. Parallellt med att temperaturen stigit från tisdagens minus tolv grader, har det snöat dagligen. Även kvällarna har varit produktiva. Det vettigaste för vuxna, har varit att hålla sig borta från trafik! Barn har roat sig i snön, på snön och under den.. Det är riktig vinter, en stund. I övermått.

Jag beställde bilblinkers, mellan allt TV-stirrande och skottande. Sett både "Scala-revyn" med Dorsin, och "Ägd" med Schyffert. Båda onödigt långa..


Är glad för det gamla badkaret. Avslappnande och upptinande, efter att man gjort hyresvärdens jobb! Entréer,  soprum, tvättstuga, garage och felparkerare måste fram! På lördagen bildade fukten en otäck skare, uppe på snön. Bara att akta hundarnas ben..


Halebop kör sina kampanjer, för att vänja oss vid ökad surf. Visst prövar jag, men inser att det inte behövs. Jag är ingen liten skitunge, som behöver aktiveras visuellt hela tiden! Det blir inte massor av filmer eller musikvideos. Inga spel. Jag skriver artiklar och håller kontakt med människor. Stenålders, gärna över telefon på ursprungligt vis.

Förkylningen har mattats av. Jag får mer gjort hemma. Disk, städning, egen hygien och snön... Idag kollades mataffärerna av, i jakt på mera humana priser. Det fanns utrymme i skåpen! Jan A. bad mig kolla på layouten, innan min tvåsidiga artikel går i tryck. (Kommande nummer av RökRingar.)

Grannens Myzan står på veckoschemat. Blir en trevlig liten förmiddagspromenad per dag. Idag mötte hon vid dörren! Ett nytt grepp, då hon vanligtvis ligger gömd och sover någonstans.. Ute var hon yster i snön och kom med lekinviter, när vi mötte Molle.


På skämt kontaktades Ultra, om att få se den dubbelvitsiga cyklistbilden baktill på bussarna.. Än har jag bara fått ett tack, för brevet. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar