måndag 30 januari 2023

Vårlik januari

 Tisdagen började på minus sex grader, efter regnet. Kändes klokt att inte gå några längre sträckor. Leif fick sina nya handtag, innan jag rekade till mig i badkaret.. På kvällen visades sista delen i den sega Agatha Cristie-serien " Varför frågade de inte Evans?", samtidigt som det blåste och regnade på utsidan.

På onsdag var det vettigt grusat, för en tur ner till stan. Hämtade hem 7vxl. Urban och bytte ut dess sadel och däck, innan slutliga justeringar inpå morgonen! Mer töväder och jobbig halka..

Solig sovmorgon på torsdag. Gångstråken var redan välskrapade. Tydligen kämpar kroppen ännu, mot något utdelat elände inombords. En enkel fis kan lätt bli till oväntat bubbligt kalsongbyte.. Som om det fanns mycket att ta av, på denna kropp? Smyger nervöst iväg i minusgrader, för bunkring i matbutiken. Mäktosamt. Ingen förståelse för det, utan orken skall bara finnas, på beställning. Mer service. På roliga sidan, sätts det ringklocka på Leifs mtb! 


Fortsatt soligt på fredag, när vi går med Myzan. Löser något kryss, innan hemleverans av "Urban" till Sandra.  Snabbaste sättet att få igen golvytan på. Intresset är inte så stort, när det kommer till mig bakom cykelleveranserna.. Jag kan fortsätta med min disk helt ostört. Eller så provsågar jag, för att någon gång få undan kyl och frys igen? -Det borde inte ta sådan tid!!

Solig och mild lördag, med såpade golv och en osedd "Mission impossible: Fallout!" Roligt med "nya" filmer.

Kändes bra, att bara ta det lugnt igår. Varmbad, retro-renoveringar på TV, moder på telefon och en trevlig hundpromenad med Rebecka. Nysnö innan kvällen. Kedjestags-skydd åt Leif.

Idag gick vi alltså efter lekhojen igen, nere på stan. Plockade samtidigt upp spray-olja, på lunchen hos mamma. Vårluft och tögrader. Lömskt blåsigt! Avrundas med "The Vanishing" via Play. 


I morgon torde jag inte göra mycket mer, annat än handla mat. Marginalerna är små. Hoppas få någon cykel, att själv tjäna rejält på.  Innan det blir sommar-isolering? Jag kan inte ockra på min hyreslägenhet, eller lukrativt flytta över fossilskammen på andra. Inte många chanser att snylta på bekanta, utan motprestation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar