måndag 20 januari 2014

Från -21 till -9, inom 6h!

Borstar brödsmulorna ur skägget. Nu har det kaffe-laddats inför dagens selade cykeltur! Rotmos-lunch väntar.

Känner mig rastlös och otålig, i väntan på våren. Motorsågen ligger här, in-justerad och klar att använda. Behövs bara några vätskor. Jag saknar även ett S, att missa filmerna med. :D 
Överlag känns det mesta ändå rätt ok! Det rullar på, utan okontrollerbar smärta. Jag ser "tvåsamheter" som är mera plågsamma, än mitt eget singel-liv. Det jag saknar, är en liten klon att rulla runt på. Ngn. att se skitig i garaget. Eller i närmaste ler-pöl. Ngn. att bygga trädkoja med? Våndas över skolgången..
Nej, jag får försöka ordna det socialt ändå, eller köpa mc på ålderns höst! Låt-gå-generationen har fått jobb, inom vården. Usch!

Kopplat in bra stereoljud på moders dator, så hon har att youtub-a med. Termometern visar på -5, lagom till kvällsfikat. Tvära kast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar