måndag 27 januari 2014

Sänkt några dygn

Minus elva grader. Temperaturväxlingar o snålblåst har åter satt sig i kroppen, i form av "dim-syn" och värk. Under tiden så har det blivit lite slö-tittande på skärmen, när jag ändå varit inomhus. Dokumentär om Evel Knievel bl.a.. Tänker på Håkan "Carla" Carlkvist. Min förste idol! Hur är hans vardag idag? (På tal om värk.)
Moders dator-kablar har buntats prydligt, undan dammsugaren.

En kvinna kontaktade mig via ett sport-forum, för att köpa ena zig-zag-foten.
Fick mig att rädda vackra täckplåtar för några hundralappar, ur min "skrotlåda".
Förra gången ville ngn. köpa gjutna konsoler! Varför letar de inte på det som är till salu? :D
-På egna önskelistan:
Dubbeltrådsbrodyr 1 
Dubbeltrådsbrodyr 2
Adjustable Hemmer

Lillen har drabbats rejält av puberteten. Dofterna rycker och sliter nos-knoppen, åt alla håll! Inte lyckas han gå så lös som husse vill inte, utan blir smackande kvar med halva backen i munnen.
Får bli mera cykel! Tills dess att åren av erfarenhet har lugnat ner honom. Vill varken kastrera honom, eller behöva irritera mig på hans nyfunna flickintresse! Målet är ju att få hinna ha en till fin gamling att minnas, med positiv värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar