tisdag 30 september 2014

Det blåses hit o dit!

Det talades om avåkningar och tidig snö, så hunden och jag åkte upp till huset den 24/9. Sängarna var restade hos Jysk, och löven sitter ännu kvar på sina trädgrenar. En vacker resa!
Örterna och den ofruktsamma rabatten rensas bort, fotogenvärmaren invigs.
Ännu ett grabb-fritt år, utan metanolbils-race.. Jag får nog glömma dem?

Istället bjuds det på fina cykelutflykter, till omgivande fiskevatten och fiskljus-bon. Skogsfåglarna har lyckat
återhämta sig, efter botten-åren med räv-topp..
Hunden min toppar nu 37km/h! (Bra för att vara han.)

Mera blåst: Klass ett-varning på nyheterna. Jag sitter göra-lös i åtta minus, då kemikalierna redan åkt hem. Bastun hann bara komma upp i 35 grader, medan benen domnade bort i den nu så kalla sjön!

Packar ihop och skall blåsa systemet, när jag blir varse läckage i luftnipplarna. Strunt! Tur det finns grannar sådana gånger..
Jag får låna slang, och som tack för annan hjälp får jag en ny FMM-blandare till köket. Helt oväntat.

Här hemma piffar jag till min gamla DUX-säng, och kommer upp från golvet en bit. Slipper tapetsera om ett tag till, då värmeskugga hamnar under sängnivå. Nu kan jag dagtid, gömma hund-sängen inunder min!

På Torsdag bär det iväg igen! Ett skåp kommer lastat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar