tisdag 22 januari 2019

Iskyla med ny rödgrön sörja

Kylan ute kan vara bra, för den som vill frosta ur sin frys. Men vad nytta har man av sossar som raderat både arbetarklass, demokrati och ideologi? Att samarbetet med en utrotningshotad tandglugg är viktigare, än en tredjedel av väljarna.. Att allt vad man ville ha avsatt, åter (efter 134 dagar) skall få stå och vara märkvärdig över mutat säkerhetsråd och islamistiska representanter. Farligt! (För övrigt, spar skattepengar: Ge Ylva Johansson prestationslön!) Glöm el-cykeln!

Här passar vi istället på att vara sociala, med den befolkning som staten våldfört sig på i århundraden. Klen tröst, att UtbildningsRadion visar tre avsnitt om Samernas tid. Nästa gång är det "Svenskarnas" tid? Finns kanske någon inavlad rättvisa i det ändå? Först tömmer vi landet på tillgångar, sedan får hjälp-organisationerna ärva resten. Lite som Akelius gjorde med våra bostäder. Tänkt familjeplanering och ansvar någon gång?

Inte mycket att tillägga. Som sjukpensionär ligger jag 18000:- efter grannarnas genomsnitts-inkomst. Får inte tigga utanför ICA, eftersom jag är svensk och uppehåller mig här lagligt. Ingen sponsrad året-runt- turist här inte! Inget tryggt hemland att återvända till.
Min mat går till hunden, efter att Loboo verkar ha gått i konkurs? Utan att tipsa mig vidare, till annan Klass-leverantör. Inte juste mot stamkunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar